Jubileumweekend -

75 jarig bestaan

Het 75-jarige jubileumweekend van Hockeyclub Waalwijk was een weekend om niet te vergeten. Na maandenlange voorbereiding door en clubje fanatieke leden was het eindelijk zo ver. Op 23, 24 en 25 juni vond het jubileumweekend plaats voor jong en oud. Met een enorme festivaltent op het oude veld C, fantastische versiering en een geweldig podium kon het feestweekend van start gaat!

De viering begon met een groot feest! Op vrijdagavond vond 'Swingen bij de Hockeyclub' plaats, een jeugdfeest dat de dansvloer heeft warm gedraaid voor de rest van het weekend. Met energieke muziek en een sfeer van plezier, gaven de jongeren uit heel Waalwijk en omgeving het startschot voor de festiviteiten. Het feest werd geopend door (ondertussen onze huis-dj) DJ Larscoprox!! Iedereen was goed warmgedraaid voor de heerlijke plaatjes van DJ Raywell. En de avond is afgesloten door niemand minder dan de Buren van de Brandweer!!

Op zaterdagmiddag nam de speelsheid een andere vorm aan met een speciale speeldag voor de jongste jeugd. Het grasveld was gevuld met opblaasbare stormbaan, een flink zwembad en allerlei andere spellen zorgden voor veel glimlachende gezichtjes. Het was een feest voor het hele gezin en een manier om de jeugd te betrekken bij de liefde voor de sport en de viering van het 75-jarige jubileum.

Het hoogtepunt van de viering vond plaats op zaterdagavond, met het grote jubileumfeest. Leden, oud-leden, sponsoren en iedereen met een hart voor de club kwamen samen om te proosten op de jaren die achter ons liggen en de vele jaren die nog voor ons liggen. De feesttent bruiste van de energie, met iedereen die verhalen deelden en samen dansten op de oude en nieuwe hits die werden gedraaid door DJ Bas Speekenbrink.

Het oude bestuur is tijdens dit jubileumfeest afgetreden en het nieuwe bestuur, inclusief nieuwe voorzitter, is bekend gemaakt. De overdracht was zeer feestelijk. Iedereen is het oude bestuur en oud-voorzitter Bart van Lier zeer dankbaar maar ook enthousiast voor hetgeen wat het nieuwe bestuur en de nieuwe voorzitter Jan de Ruijter gaat brengen.

Ook hebben we op zaterdagavond alle jubilarissen in het zonnetje mogen zetten, namelijk Bart, Conny, Lidewij, Jacco en Joost. We hebben ook een aantal leden mogen eren met ieder een bijzondere reden. Met in het bijzonder Frans en Conny Rondel, deze twee mensen zijn lid voor het leven. Ons oudste lid Harrie van Rijkevorstel is maar liefst 75 jaar lid, hoe bijzonder is dat!!

Naar aanleiding van de waardevolle inzet van onze Peter heeft hij wel een bijzonder cadeau verdiend! Uit blijk van waardering heet de tribune tegenwoordig namelijk de ‘Peter Verboven Tribune’.

Als kers op de taart heeft Jan de Ruijter zijn eerste lid van verdienste mogen huldigen. Namelijk het gezicht van de hockeyclub, Olaf Koning! De man met een heel groot hart voor de club, die vele vrije uren besteed aan het draaien en het laten groeien van onze Hockeyclub.

Het weekend werd op zondag afgesloten met een gezellig hockeytoernooi, waar teams van verschillende leeftijden en niveaus hun vaardigheden op het veld lieten zien. Waarbij er ondertussen gezellige plaatjes zijn gedraaid door Dj Larscoprox! Het was een passend einde voor een weekend dat de essentie van de Hockeyclub Waalwijk - sportiviteit, gemeenschap, en vriendschap - vierde.

Het jubileumweekend was meer dan een feest, het was een viering van de rijke geschiedenis van de club en een belofte voor de vele succesvolle jaren die nog te wachten staan. Met vreugde, trots en een sterk gevoel van verbondenheid, kijkt Hockeyclub Waalwijk uit naar de toekomst.

Geen enkel evenement kan succesvol zijn zonder de inspanningen van toegewijde mensen achter de schermen. Een oprecht woord van dank aan de organisatie en de vele vrijwilligers die tijd en moeite hebben gestoken in het realiseren van dit 75-jaar jubileumweekend. Jullie hebben het hart van de club in elke detail van de viering gelegd en dit weekend was een waar testament van jullie toewijding en passie voor Hockeyclub Waalwijk.

En natuurlijk mogen we de genereuze bijdragen van onze sponsoren niet vergeten, die hebben geholpen om dit evenement mogelijk te maken. Elk van hen verdient een moment in het zonnetje.

Een speciale dank aan Fytality, van Hilst Bouwbedrijf en De Tavenu voor hun voortdurende ondersteuning. We waarderen ook de betrokkenheid van Fabulous, Peter van Son, Veraa, JRW, Finc, en Albert Heijn Jansen - jullie bijdrage is van onschatbare waarde.

Ook willen we Maton Groep, Slijterij de Langstraat, Harry de Louw, Tom's Groenten & Fruit bedanken, evenals de Club van 50. Jullie toewijding aan de club gaat niet onopgemerkt en wordt diep gewaardeerd.

Het is deze unieke combinatie van betrokken organisatie, enthousiaste vrijwilligers en ondersteunende sponsoren die Hockeyclub Waalwijk tot een uitzonderlijke plaats maakt. Jullie inzet en passie zijn de bouwstenen van onze club, en dit jubileumweekend was een perfecte reflectie van dat. Namens iedereen bij Hockeyclub Waalwijk: bedankt!