Nieuwscategorie:
Publicatiedatum: 18-09-2015
Beste Leden, coaches, ouders, vrijwilligers en iedereen die bij KMHC Waalwijk betrokken is,
Het competitieseizoen is ondertussen alweer een week oud, er zijn verschillende teams die eerder begonnen zijn met oefenwedstrijden en uiteraard is heel de club alweer volop aan het trainen. We hopen dat we een mooi seizoen tegemoet gaan waarin prestatie en sportiviteit een prominente plaats zullen hebben.
Naast wat erop het veld gebeurd zijn er op de club ook de nodige organisatorische veranderdingen, aanpassingen, nieuwe activiteiten en initiatieven. onder andere;
Er hebben mutaties plaatsgevonden in het bestuur i.v.m. het aflopen van een aantal aangestelde periodes. We hebben tijdens ALV afscheid genomen van Bart Dirks, Edward Gaakeer en Rene Koning en tevens direct nieuwe bestuursleden benoemd. De nieuwe namen zijn, secretaris Irma Spierings, penningmeester Peter de Werdt en algemene zaken Mark Hoffmans.
De nieuwe clubkleding, die de komende maanden een feit wordt, is ondertussen als pas-shirt bij Intersport beschikbaar. Vanuit de club het vriendelijk verzoek om graag op tijd te passen zodat het e.e.a. op tijd besteld kan gaan worden. Hier is ondertussen een separate mail over uitgestuurd. Uiteraard houden we jullie op de hoogte en meer info volgt.
We hebben een nieuwe Ground Manager in de persoon van Ronald Damen, hij gaat het hele buiten gebeuren voor zijn rekening nemen, waarbij Ronald ook de beschikking heeft over de sleutels. Je kunt hem o.a. benaderen, als je op een tijdstip wanneer het terrein niet geopend is, wilt gaan hockeyen
Ton van Gorcum, onze barman is gelukkig weer aan de (veel) beterende hand na zijn infarct van afgelopen zomer. De meesten hebben hem waarschijnlijk alweer zien rondlopen en het is de bedoeling dat Ton vanaf 1 Oktober weer vol in de running is, waarna hij de verantwoording van de bar weer volledig op zich zal gaan nemen. Hij werkt nu parttime op zaterdag maar gaat snel weer meer werken.
Er komt een nieuw sleutelplan. We hebben wat mutaties binnen het bestuur en commissies, vandaar de vraag van onze secretaris Irma om de sleutels bij haar in te leveren. Zij maakt een nieuw sleutelplan, waarna de verantwoordelijk gestelde personen ook weer over de benodigde en correcte sleutels beschikken.
De barprijzen zijn aangepast. We hebben verschillende prijzen moeten verhogen, omdat we vanuit de groothandel prijsverhogingen door hebben gekregen en we kritisch naar de huidige marges hebben gekeken. Deze bleken op verschillende artikelen ontoereikend te zijn. We begrijpen dat een prijsverhoging niet prettig is, maar hopen op begrip. De bar levert een belangrijke bijdrage aan het bestaansrecht van KMHC Waalwijk. Verlies draaien is geen optie en daarmee is deze beslissing helaas noodzakelijk. Hoe graag we het ook anders zouden willen.
Er is weer een schema opgesteld om op zaterdagen met ouders achter de bar te gaan draaien. Dit schema is reeds operationeel en wordt goed ontvangen. Het is de bedoeling dat er altijd een ‘vast’ iemand bij is o.a. Ton en nog een ander aan te wijzen persoon zodat deze uitleg kan geven en kassa verantwoordelijk is. We tellen iedere maand de voorraad om te checken en controle te houden dit houdt in dat diegene achter de bar verantwoordelijk is voor het correct aanslaan van de consumpties en het verwerken hiervan.
Er komt binnenkort een snoepautomaat in het clubhuis. We hebben bij andere verenigingen navraag gedaan en zij hebben hier positieve ervaringen mee. Dit betekent dat je straks uitsluitend via die automaat het snoep kunt kopen. Uiteraard blijft de vetklep open voor de hartige honger.
De feestcommissie is op volle sterkte en hard bezig, om de nodige activiteiten op te gaan zetten, waarbij er zowel voor de jeugd als ook voor de senioren verschillende activiteiten worden georganiseerd. Er gaan ook feesten terugkeren zoals het fantastische bier feest en de Ibiza-party op zondag middag. De intentie is om iedere maand op zondag, wanneer de meeste teams thuis spelen, een DJ in te huren en eventueel andere activiteiten te ontplooien, via de site en de Facebook worden jullie uiteraard op de hoogte gehouden. Voor de jeugd zijn we bezig met een 11/11 bal, een rommelmarkt, een frightnight, etc, etc.
Feesten of andere activiteiten dienen altijd in overleg met Ton van Gorcum/Ronald Damen te worden geïnitieerd. De feestcommissie zal bij activiteiten altijd worden gekend, zodat zij met raad en daad kunnen bijstaan en zorgen voor een ordelijk verloop van een activiteit.
De sponsorcommissie is weer volop in actie om bestaande en nieuwe sponsors te benaderen, die teamsponsor willen worden of de club op een andere manier willen steunen in natura danwel in financiële zin. We denken o.a. aan het inrichten van de ruimte waar nu de lockers staan. Deze zouden we graag willen inrichten naar een andere opstelling, zodat er ook ruimte ontstaat voor teambesprekingen en het veilig neerleggen van trainingsspullen. Daarnaast willen we buiten een hufterproof rvs-wasbak ophangen waardoor buiten de bidons gevuld kunnen gaan worden. Kortom, ideeën genoeg om het clubhuis nog beter te maken.
De sponsorcommissie is op zoek naar een ‘oude’ porta-cabin, die we in principe graag willen bekleden met hetzelfde plastica materiaal als het clubhuis, waardoor er een eenheid ontstaat. Deze extra ruimte zouden we graag naast het sproeihok willen plaatsen om daar spullen op te slaan. Nu staat veel materiaal in de ruimtes bij de lockers en het is moeilijk om het overzicht te houden. De ballencontainers en de alu-doelen voor de mini’s zouden er ook in geplaatst kunnen worden. Wie helpt de club aan een dergelijke porta-cabin? Neem alsjeblieft contact op met de sponsorcommissie.
We gaan weer meedoen aan de grote club actie, de sponsorcommissie is hier volop mee bezig en informatie volgt zo snel mogelijk…
Gaarne aandacht van iedereen die op de fiets naar de club komt op zowel training als speeldagen om de fietsen NIET voor het clubhuis te plaatsen maar gewoon in de daarvoor bedoelde fietsenrekken. We begrijpen dat er nog niet genoeg ‘nietjes’ zijn maar iedereen kan gewoon zijn fiets daar kwijt, die 8 meter winst op lopen moet in principe niets uitmaken, let hier op…
Ook vragen we jullie aandacht voor je eigen directe omgeving op o.a. het terras en rond de velden. Het barpersoneel vindt nog steeds veel sigarettenpeuken op de grond evenals bier doppen die her en der verspreid liggen, daarnaast liggen in de dug-outs en direct naast het veld plastic flesjes, handschoentjes, bidons, papier van snoep etc. etc. Een vriendelijk doch zeer dringend verzoek aan eenieder om hier aandacht aan te besteden en vooral je eigen rommel in de prullenbakken te deponeren, peuken in de asbakken te doven en bierdoppen in de vuilnisemmers te gooien. Iemand anders hoeft je troep toch niet op te ruimen?
Als laatste vragen we aandacht voor het feit dat diegene met een sproeisleutel of diegene die toegang heeft tot het ‘sproeihok’ niet te pas en met name te onpas gaat sproeien omdat het veld z.g. droog is. Het veld is niet het natte veld dat je op veel verenigingen tegenkomt maar van het nieuwste soort waarop geen water ligt en maar een beetje vochtig aanvoelt. Let op, we zeggen niet dat je niet mag sproeien, maar ga er verstandig mee om. We zien de energie rekening akelig hoog oplopen mede door het (te) veel sproeien van het hoofdveld….
De komende weken gaat bekend worden wanneer de hoofdveldverlichting aangepakt gaat worden. Deze is nu ontoereikend voor zowel wedstrijden als trainingen. Het ziet er naar uit dat dit definitief LED verlichting gaat worden waarvoor we geen nieuwe masten hoeven te plaatsen maar waar dan wel uiteraard nieuwe armaturen op gaan komen. Let op, dit geldt vooralsnog alleen voor het hoofdveld, dit omdat de verlichting van veld B en C nog aan de huidige eisen voldoet, hopelijk kunnen we in de toekomst ook de deze velden voorzien van nog beter licht
Met sportieve groet,
Het Bestuur