VERTROUWENS
CONTACTPERSOON

Rietje Hornman is de vertrouwenscontactpersoon (VCP) binnen onze vereniging. Zijn er zaken zoals ‘pesten’, conflicten, ruzie, discriminatie of seksuele intimidatie binnen onze vereniging, neem dan contact op met Rietje en samen met haar gaan jullie op zoek naar een oplossing.

ROL VERTROUWENSCONTACTPERSOON (VCP)

Elk lid, ouder van een spelend lid, vrijwilliger of bestuurslid van onze vereniging die vragen heeft over of te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag kan contact opnemen met onze vertrouwenscontactpersoon (VCP). Een VCP is in deze situaties het aanspreekpunt binnen HC Waalwijk en biedt een luisterend oor, geeft raad en verwijst door voor geschikte hulp binnen de vereniging en/of het tucht- en strafrecht.

VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN

De VCP is er ook voor vragen die kunnen spelen vóór dat er problemen zijn. Bij onze VCP kun je terecht met vragen die je niet makkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Snel melden, er over praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, maakt dat deze niet verergert en ook herhaling kan zo voorkomen worden.

“De vertrouwenscontactpersoon is er voor iedereen, van elke leeftijd binnen Hockeyclub Waalwijk.”

WANNEER KUN JE TERECHT BIJ ONZE VERTROUWENSCONTACTPERSOON?

Als je vragen hebt of de manier van omgaan met elkaar binnen jouw team klopt, dan ben je welkom bij Rietje.

Onder ‘ongewenst gedrag’ valt onder andere:

• Agressie en geweld
  • Seksuele intimidatie en ongewenste intimiteiten
  • Pesten en negeren
  • Discriminatie
  • Elke andere vorm van gedrag dat indruist tegen de geldende normen en waarden en/of de gedragsregels zoals deze gelden binnen HC Waalwijk.

BEHOEFTE AAN CONTACT?

Dat kan via e-mail: rietjehornman@gmail.com of telefonisch: 06-81289089.

Ook is het mogelijk om de hulplijn seksuele intimidatie van het NOC*NSF te bellen op 0900 202 5590 (op werkdagen van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 12 tot 16 uur, 10 cent per minuut).